Kapellen

Annakapel

Aan de Veerweg 7 staat de Annakapel, gebouwd in 1909. In de kapel staat een beeld van de Heilige Anna met een jonge Maria. Dit kapelletje wordt gebruikt als rustaltaar bij de jaarlijkse kermisprocessie.

Quirinuskapel

Aan de Grimmelsweg 4, op de splitsing van twee wegen, staat de Quirinuskapel. Deze kapel is hier in 1946 gebouwd ter vervanging van de in de oorlog verwoeste Quirinuskapel die in 1638 was opgericht aan de Grubbenvorsterweg door Jacob van den Hondskamp.

Heilige Familiekapel

Aan de Houthuizerweg 15 staat de Familiekapel, ook wel het Houthuizerkapelke genoemd. De kapel is gebouwd in 1947 door de bewoners van het gehucht Houthuizen. De kapel is altijd open en wordt veel bezocht door wandelaars van het Pieterpad.

• Religieus Erfgoed Lottum
Een route langs kapellen, veldkruisen en andere religieuze monumenten van Lottum
Uitgever: R.K. Kerkbestuur H. Gertrudis Lottum, 2008.
Er zijn geen exemplaren meer beschikbaar.

• Een Droom wordt Werkelijkheid
Historie en restauratie van het Randebrock Orgel R.K. Kerk H. Gertrudis Lottum
Uitgever: Comité Randebrock Orgel, 2004
Gratis verkrijgbaar in het portaal van de kerk