Interieur kerk

Het interieur van de kerk bevat veel bezienswaardigheden en kostbaarheden.

De doopvont uit de 13e eeuw is van hardsteen met een koperen deksel. Op de vierkante basis een ronde stam omgeven door 4 zuiltjes waarop de ronde kuip. Op de kuip een ornament en 4 maskers.

De gebrandschilderde ramen zijn ontworpen door Joep Nicolaas en vervaardigd in atelier Götjens in Venlo in 1966. Ze bestaan uit antiek glas / lood / grisaille.

Beeld van de patroonheilige H. Gertrudis. Meester van Elsloo Hout met nieuwe polychromie. 16e eeuw.

Beeld van de H. Quirinus, tweede patroonheilige, gepolychromeerd hout 19e eeuw.

Beeld aartsengel Michaël. Hout met nieuwe polychromie. Meester van Elsloo, 16e eeuw.

Beeld Heilige Catharina. Eikenhout met nieuwe polychromie. Meester van Varsseveld, 15e eeuw.

Schilderij Christus aan het kruis van J.F. Douven, Venlo, gedateerd 1693.

Alle kostbaarheden en kunstschatten zijn beschreven in het boekje “Kerk en Cultuur” van de R.K. Parochiekerk Lottum. Uitgave april 2012.