Begraafplaats Lottum

Het kerkhof is gelegen rondom de parochiekerk. Er is een “Reglement voor het beheer van de R.K. Begraafplaats van Lottum” van kracht met ingang van 1 januari 1993. De grafrechten gelden voor een periode van 20 jaar. De tarieven staan vermeld onder het hoofdstuk Financiën. Het is vanaf 2023 de intentie om zo weinig mogelijk graven te ruimen. Na verloop van de grafrechten blijven de graven liggen en worden er geen grafrechten meer gevraagd.

Bezoekers

De begraafplaats is dagelijks geopend van 8.00 uur tot zonsondergang. De begraafplaats is voor auto’s gesloten, anders dan voor het uitvoeren van een begrafenis of voor het vervoeren van materialen. De beheerder kan voor mindervaliden uitzondering toestaan. Honden worden alleen aangelijnd op de begraafplaats toegelaten.

Informatie over grafrechten, urnennissen, ruiming van graven, grafdelven en plaatsen grafsteen:

Administratie Kerkhof
email: info@parochielottum.nl